SKY-SOTKA: pilottiwebinaarisarja traumatologiasta kiinnostuneille

Suomen Kirurgiyhdistys (SKY), Suomen Ortopediyhdistys (SOY) ja Suomen Traumatologiyhdistys (STY) ovat yhdessä päättäneet pilotoida traumatologia-aiheisen webinaarisarjan talven 2022–2023 aikana. Pilottisarjan tarkoituksena on luodata, onko tämäntyyppinen koulutus houkuttelevaa erikoistuville lääkäreille uusien osaamisperustaisten koulutusohjelmien tukena. Webinaarisarja on tarkoitettu kaikille niille eri kirurgian aloille tai akuuttilääketieteeseen erikoistuville lääkäreille, jotka työssään tutkivat ja hoitavat traumapotilaita.

Webinaarisarja tullaan hyväksyttämään erikoistumiskoulutuksen teoriakoulutukseksi kaikille kirurgian
aloille sekä akuuttilääketieteeseen. Haettu 4 t webinaaria kohti. Koulutukset käsittävät lyhyen ennakko-valmistautumisen (esimerkiksi videoita tai artikkeleita webinaarin aihepiiriin liittyen).
Itse webinaarit perustuvat kouluttajien johdolla käytäviin interaktiivisiin pienryhmäkeskusteluihin.
Jotta erikoistuvat lääkärit pystyvät varmistamaan paikkansa webinaareissa, edellytämme ennakkoilmoittautumista. Webinaarisarja on maksuton.
Katso alla webiaanien esittelyvideot!

Pilottisarjan webinaarien aiheet, ajankohdat ja puheenjohtajat:

1.     Traumapotilaan systemaattinen tutkiminen
Ajankohta: 12.12.2022 klo 16–18
Puheenjohtaja: Tim Söderlund
Kohderyhmä: Kirurgian perehdytysjakso, Kirurgian erikoisalakohtainen yleiskoulutus
Ilmoittautuminen on päättynyt pe 9.12.2022.

Ajankohta: 16.01.2023 klo 16–18
Puheenjohtaja: Lauri Halonen

Ajankohta: 13.02.2023 klo 16–18
Puheenjohtaja: Ville Vänni
Kohderyhmä: Webinaari 3 kohderyhmänä on erityisesti eriytyvässä vaiheessa olevat koulutettavat ja erikoislääkärit.
KATSO WEBINAARIN ESITTELYVIDEO ALLA

4.     ”Damage control” -ortopedia